בית ספר יסודי

בית ספר יסודי מונטסורי

בית הספר נוסד ב- 2012 בבית הספר שלנו יש שתי כיתות רב גילאיות. כיתה אחת לילדי א-ג וכיתה שניה לילדי ד – ו

בגילאי בית הספר היסודי, הילד גדל ומשתנה, כך גם הכיתה והסביבה המונטסורית משתנה עבורו. ד"ר מריה מוננטסורי הבחינה שלילדים בגילאי 6-9, מתפתח דמיון מופשט. יש להם צמא לדעת ולהבין- מה קורה בעולם ובסביבתם? איך החוקים נוצרו ולמה עליהם ליישם אותם? איך הם וכלל האנושות נוצרה? וכו'. הם אינם מסתפקים עוד בעובדות יבשות, אלא רוצים להבין את קיומם בדרך של התנסות ומחקר. החינוך במרכז המונטסורי מעצים את סקרנותם ואנו המחנכים מבינים את הצורך של הילדים להגיע לחקר אקדמי.

במסגרת הכיתתית, מועברים שיעורים שונים והילדים יכולים ללטש את יכולתם ומיומנותם בקצב האישי שלהם. העבודה בכיתה, למעט השיעורים הפרונטליים, נעשית בקבוצות קטנות או באופן אישי. המורה מנחה את התלמידים לנהל את זמנם ביעילות באמצעות יומן אישי ומלמד אותם להכיר באחריות שלהם לעבודה ולמידה אוטודידקטית בתוך מסגרת בית הספר ובעזרת תכנית הלימודים המורחבת.

בגלל היותנו ממוקמים בכפר הירוק, התלמידים יוצאים יחד עם המורה לטיולים ולפיקניקים רבים בטבע. בטיולים, הילדים חוקרים את סביבתם. את החיות, הצמחייה והמבנים הייחודים לכפר. לעתים קרובות, התלמידים עורכים דוכני מכירה להורי המרכז ומוכרים מתוצריהם (עוגות, עוגיות, מיצים טבעיים ועוד). בכסף שהם מרוויחים, הם מחליטים בעצמם למה הוא ישמש. ליציאה לסרט, הצגה, מוזיאון, טיול וכו'.

המורה בכיתה המונטסורית מלווה את התלמידים יום יום מהשעה 08:00 ועד השעה 16:00. אנו מחויבים להעביר לתלמידים את כל שיעורי הליבה של משרד החינוך, אך בנוסף לכך בכל יום מגיעים מורים חיצוניים להעשיר את הידע של הילדים בכיתה. שיעורי שירה, "לגעת בטבע", ספרדית, גאולוגיה ומוזיקה. למעט שיעורים אלו, הילדים לומדים היסטוריה, גאוגרפיה, תרבויות, אנגלית, ביולוגיה ובוטניקה.

הרשמה לביה״ס המונטסורי - ״החופש ללמוד״ כיתות רב גילאיות א׳-ג׳, ד׳- ו׳.

ההרשמה בעיצומה
דילוג לתוכן