לימוד קריאה וכתיבה בשיטת מונטסורי
לימוד קריאה וכתיבה בשיטת מונטסורי בנויים בקפידה כדי ללמד ילדים את המרכיבים הרבים של קריאה וכתיבה בצורה נגישה ומהנה.
קריאה וכתיבה לפעמים נתפסות כמובנות מאליהן על ידי הורים ששולטים במיומנויות אלה , אך כשמסתכלים עליהם מנקודת מבטו של ילד, מדובר בכישורי קושי הרקולאניים.
קריאה וכתיבה זה תהליך מורכב ואינטגרטיבי הכולל שיוך סמלים לצלילים, צלילים עם מילים ומילים עם רעיונות.
זה אומר ללמוד בצורה חלקה רעיונות לסמלים ולפענח סמלים לרעיונות.
הלמידה כרוכה ברכישת מיומנויות הפקה פיזיות מורכבות, כמו מוטוריקה עדינה הקשורה לכתיבה בעט או עיפרון.
שיטת מונטסורי משתמשת במערך מובהק של פרקטיקות המטפחות חווית למידה חיובית וטבעית כדי ללמד ילדים קריאה וכתיבה.
לימוד שיטת מונטסורי בנויה בקפידה סביב לימוד הילדים ואת מרכיבי הקריאה והכתיבה הרבים בזה אחר זה בצורה נגישה ומהנה לילד.
איך משתמשים בסביבת מונטסורי כדי לעזור לילדים ללמוד לקרוא ולכתוב בצורה כיפית ושמחה –
ילדים בסביבת מונטסורי לומדים קודם כל לכתוב לפני שהם לומדים לקרוא.
שיטה זו היא אורגנית מכיוון שילדים מסוגלים לשלב את אותיות והצלילים שהם מכירים למילה לפני שהם מוכנים לפרש ולשלב את הצלילים של המילה בדף.
ילדים מתחילים ללמוד את צלילי האותיות על ידי שימוש באותיות נייר זכוכית המשתמשות בחוש המישוש שלהם כדי לשפר עוד יותר את הלמידה.
כשהילד לומד את צליל האות, הוא עוקב אחר האות באצבעותיו על פני הטקסט של נייר הזכוכית בעל המרקם, לומד את המשיכות המשמשות בסופו של דבר לכתיבת האות על הדף.
ככל שילדכם שולטים בצלילים הקשורים לכל אות, יוצג לו אלפבית צף שיאפשר להם לחבר את האותיות בקלות על ידי אמירתן כדי לאיית מילים פשוטות ואחר כך מורכבות יותר ויותר.
ילדים אוהבים לנוע וללמוד בעשייה.
הם לומדים בצורה הטובה ביותר באמצעות אינטראקציה פיזית עם העולם.
האלפבית הצף מאפשר לילדים להתחיל לכתוב עוד לפני שהם מפתחים מוטוריקה עדינה לשלוט בעיפרון.
כתיבה היא תהליך מעשי, ושיטת מונטסורי ממנפת את העובדה שילדים הם לומדים מעשיים באופן טבעי.
בכיתת מונטסורי, ילדים מפתחים כוח ידיים בשלב מוקדם במהלך פעילויות המעודדות שימוש ב"אחיזה מלקחיים", כמו בלוקי הצילינדר.
תנוחת היד המשמשת להרמת הבלוקים זהה לזו המשמשת בהחזקת עיפרון!
קריאה וכתיבה בשיטת מונטסורי –
הילדים שלכם לומדים מהבסיס איך להחזיק עפרון.
אנו מתחילים להשתמש בעטים ובעפרונות, ומציגים לילדים את האוסף היפהפה של עפרונות צבעוניים ואיורי מתכת.
מומחים אומרים שילדים נמשכים מאוד לעפרונות צבעוניים ומתחילים להשתמש בהם כדי להתחקות אחר צורות, לצייר קווים מקבילים או ליצור דוגמאות.
ילדים אוהבים לצבוע וליצור יצירות אמנות, מתרגלים את המיומנויות שישתמשו בהן כדי לכתוב אותיות ומילים מאוחר יותר.
ילדים לומדים להשתמש בעפרון ולשלוט בו תוך ביטוי בדרכים יצירתיות.
כשהילדים משלבים מיומנות זו עם הכישורים שהוזכרו קודם לכן, הם ישמחו לגלות שהם יכולים לכתוב מכתבים על נייר.
כאשר מלמדים מיומנויות קריאה מוקדמות, אנו משתמשים בסדרת ספרים למתחילים.
אם ילדים לא מבינים ספר, הם משתעממים מהר כי הם שוכחים מה קרה בסיפור.
באמצעות אוצר מילים ידידותי למתחילים ישנם סיפורים מרתקים עם איורים מרתקים כדי לעניין את הילדים.
אנו רוצים שילדים יחוו קריאה וכתיבה כפעילויות מהנות וכפיות ולא כמטלות שנלמדו בצורה מכנית.
ספרים למתחילים זה מאוד דומה לעפרונות צבעוניים, הם כלים שנועדו להעסיק את הילד ולעזור לו להניע אותו לפתח את כישורי הקריאה והכתיבה המוקדמים של הילד.
חשוב לדעת!
במרכז שלנו יש גנים מונטסורים בגילאי 1-6
ובתי ספר מונטסורים מכיתה א'-ה'
פרטים והרשמה למרכז שלנו